För hälsa, motion och prestation.

Crossfit – Cindy

Posted by on Apr 8, 2012 in Crossfit | 0 comments

Denna veckas träningsprogram i ”övrigt gruppen” är ett crossfitpass.
Ett pass som är 20 minuter långt och som här högintensiv och riktigt utmanande.

Passet passar motionärer under större delen av året förutom den närmsta tiden mot tävling och idrottare kan gärna träna denna typ av träning under uppbyggnadsperioden samt dig som tränar för allmän bra fysik och beachen;). Helt enkelt ett tufft och bra pass utan något större behov av redskap som passar många.

Lycka till och kör hårt……. Kommentera gärna hur många varv du hinner!!!!!

Uppvärmning

Börja som vanligt med uppvärmning från någon av de två exempel på uppvärmning del 2

 

Crossfit – WOD ”Cindy”

5 Pull-ups (Chins)

10 armhävningar

15 Knäböj (med kroppsvikten)

Kör sedan så många var av ovanstående du hinner på 20 minuter. Vila bara när du verkligen behöver det, dvs så lite det bara går.

 

Nedvarvning och stretching

Lätt fysiskaktivitet, jogging eller cykling i 10-15 min

Stretching i 5 min

Share

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *