För hälsa, motion och prestation.

Lucka 10 – 3×4 min

Posted by on dec 10, 2015 in Adventskalender 2015 | 2 comments

Härligt jobbat med gårdagens styrketräning.
Idag skall du få jobba upp pulsen i vad som kallas lång intervaller.

3×4 min
Värma helst upp med rask promenad eller annan fysisk aktivitet så att du ökar din puls o andning i ca 10 minuter.

Välj valfri konditions aktivitet där du jobbar upp pulsen ex löpning, cykel, crosstrainer, roddmaskin, simning och med rejäl vilja går det även att köra detta med mycket snabb promenad.
Efter uppvärmningen stegrar du intensiteten till ett tempo/motstånd där du får jobba hårt men känner att du orkar jobba i minst fyra minuter. Du skall flåsa och känna att det är lite för jobbigt att prata men du skall inte få någon mjölksyra (då kör du för hårt).

När de fyra minuterna gått slår du av på intensiteten/tempot och tar aktiv vila i två minuter varpå du inleder intervall nummer två.
Totalt skall du idag göra tre intervaller om fyra minuter med aktiv vila på ca 2 minuter emellan.

Kör hårt och Lycka till!!

Kom ihåg att dela din upplevelse i kommentaren nedan, på Facebook, Instagram eller Twitter.

Share Button

2 Comments

Join the conversation and post a comment.

  1. Patrik Ålstam

    Äntligen ”Norge-intervaller” 😉
    Är det så här dom blivit så bra i skidåkning?
    Löpning fick det bli och jobbigt är det B-)

  2. Jenny Bjerneld

    Fick in intervallerna i dagens långpromenad. Jobbigt värre.

Leave a Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras.