För hälsa, motion och prestation.

Lucka 11 – Käppträning

Posted by on dec 11, 2015 in Adventskalender 2015 | 4 comments

Idag blir det en lättare utmaning. Ett kortare pass med käppträning. Som käpp kan du använda kvastskaft, moppskaft eller ex en stav.
Målet med käppövningarna är att ta ut rörelserna så att du får jobba med kroppskontroll och rörlighet. Detta pass använder jag ofta som uppvärmning inför styrketräning eller annan träning.

Käppträning

Gör 2 varv av följande:

Komplexövning x 5

Kroppsrotationer med käpp x 20

Sidböj med käpp x 20

Utfall med käpp x 15/ben

Gör övningarna med mjuka rörelser och så stora rörelseomfång som du kan.

Lycka till!
Kom ihåg att dela din upplevelsei kommentaren nedan, på Facebook, Instagram eller Twitter.

Share Button

4 Comments

Join the conversation and post a comment.

  1. Anna Eek

    Väldigt behövligt. ..man var skapligt stel

  2. Patrik Ålstam

    Utrustad med ”blompinne” av det tjockare slaget kunde man konstatera att regelbunden stretching gör nytta B-)
    Fyllde därefter på med lite blandade styrkeövningar med fokus på ben och bål.

  3. Anette Bergström

    Kändes väldigt stel först. Sen blev det bättre

  4. Jenny Bjerneld

    Äntligen klar med denna lucka, skönt först, jobbigt sen.

Leave a Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras.