För hälsa, motion och prestation.

Lucka 2 -Framåtlutade rotationer med käpp

Posted by on dec 2, 2016 in Adventskalender 2016 | 0 comments

Vad kul att så många kämpade på med gårdagens utmaning. Dagens utmaning blir mindre jobbig men en utmaning för rörligheten.

Idag behöver du en käpp, kvastskaft, moppskaft eller liknande.

Startläge:
Använd en käpp som du lägger över axlarna samt håller över med underarmar/händer. Luta dig framåt tills du har ca 90 grader i höften. Håll ryggen rak och så raka ben som möjligt för att hålla denna position. Flexa gärna i knäna så att blir rörelsen mjukare samt involverar rörligheten mer över fler leder.

Utförande:
Rotera nu kroppen åt ena sidan så långt du kommer samtidigt som du tittar rakt ned i golvet. Därefter vrider du så långt som möjligt åt andra hållet. Jobba med mjuka och lugna rörelser.

Tänk på:
Rak rygg och titta ned i golvet.

Gör 20 repetitioner och upprepa i 3 set (omgångar)

Det är roligt att inspireras av varandra så redogör för din upplevelse av övningen i kommentaren nedan, på FB eller instagram. Du som gör dessa redogörelser kan då vara med och tävla om priser. Lägg gärna upp en bild eller film på när du gör övningen så inspirerar du andra.

 

Utmana vänner, bekanta eller kollegor att delta i dessa utmaningar så blir det ännu lättare att ta sig an dem varje dag.

Det är gratis att delta i kalendern men om du vill vara med och tävla om extra fina priser samt få en kalender för Januari malad till dig efter jul så rekomenderar jag Kalender + som du anmäler dig till genom att betala en anmälningsavgift på 50 kr till https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=G8NTRXHZCRWAN

eller via skicka 50 kr via SWISH 123 041 63 62
Var noga med att skriva i Julkalendern, namn o mail.

Share Button

Leave a Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras.