För hälsa, motion och prestation.

Lucka 21 – Crossfit utmaning nr 2

Posted by on Dec 21, 2013 in Adventskalender 2013 | 0 comments

Till dagens lucka har jag komponerat ihop ett nytt Crossfitpass som du kan köra hemma utan någon utrustning. Dagens utmaning är tuff och här kommer du att få pressa dig om du vill. Nästan alla kan göra utmaningen och hur tufft det blir avgör du genom att hålla ett högt tempo och inte vila någonting. Du avgör själv helt och hållet hur tufft det blir.

Uppvärmning

Dagens utmaning är så ansträngande så jag rekommenderar att du värmer upp. Ta en rask promenad på 10-15 minuter eller prova någon av de uppvärmningar som finns i denna länk.

Crossfit

Crossfit rutinen som jag kombinerat skall göras i ett så snabbt tempo du orkar utan att tappa tekniken. Undvik vila mellan övningarna så länge du orkar, målet här är att få hjärtat att jobba och att du skall få mjölksyra. När tröttheten kommer tar du den vila du behöver för att kunna fortsätta, ta vilan när den behövs, det är helt ok att vila mellan två repetitioner mitt i en övning. Målet är att göra hela passet på så kort tid som möjligt med rätt utförande på övningarna.

Du börjar med 10 utfall direkt följt av 10 armhävningar som följs av 5 roddlyft och till sist 20 crunches detta kör du sedan i totalt 5 varv. I  länkarna nedan hittar du instruktioner till respektive övning

Crossfit rutinen

(10st Utfall (5 per ben och gör som på filmen men utan vikt)- 10st Armhävningar (valfri nivå på tå eller knä) – 5 st Roddlyft – 20 st Crunches) x 5 set

Delge sedan din totala tid (inklusive den vila du behöver ta) i kommentaren nedan, på Facebookinstagram eller Twitter.

Läs mer om tävlingen på http://www.maxprestation.se/maxpresations-adventskalender-2013/

Kämpa på och Lycka till!

Share

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *