För hälsa, motion och prestation.

Lucka 7 – Crossfit utmaning

Posted by on dec 7, 2013 in Adventskalender 2013 | 1 comment

Till dagens lucka har jag komponerat ihop ett Crossfitpass som du kan köra hemma utan någon utrustning. Dagens utmaning är tuff och här kommer du att få pressa dig om du vill. Nästan alla kan göra utmaningen och hur tufft det blir avgör du genom att hålla ett högt tempo och inte vila någonting. Du avgör själv helt och hållet hur tufft det blir.

Uppvärmning

Dagens utmaning är så ansträngande så jag rekommenderar att du värmer upp. Ta en rask promenad på 10-15 minuter eller prova någon av de uppvärmningar som finns i denna länk.

Crossfit

Crossfit rutinen som jag kombinerat skall göras i ett så snabbt tempo du orkar utan att tappa tekniken. Undvik vila mellan övningarna så länge du orkar, målet här är att få hjärtat att jobba och att du skall få mjölksyra. När tröttheten kommer tar du den vila du behöver för att kunna fortsätta, ta vilan när den behövs, det är helt ok att vila mellan två repetitioner mitt i en övning. Målet är att göra hela passet på så kort tid som möjligt med rätt utförande på övningarna.

Du börjar med 30 knäböj direkt följt av 15 armhävningar och sist 20 crunches detta kör du sedan i totalt 5 varv. I  länkarna nedan hittar du instruktioner till respektive övning

Crossfit rutinen

(30 st Knäböj – 15 st Armhävningar (valfri nivå på tå eller knä) – 20 st Crunches) x 5 set

Delge sedan din totala tid (inklusive den vila du behöver ta) i kommentaren nedan, på Facebook, instagram eller Twitter.

Läs mer om tävlingen på http://www.maxprestation.se/maxpresations-adventskalender-2013/

Kämpa på och Lycka till!

Share Button

One Comment

Join the conversation and post a comment.

  1. admin

    Detta är en riktig killer och det har kommit några fina resultat på FB, starkt jobbat. Ja linkade in på 8 blankt på lördagsmorgonen. Men många var klart snabbare.

Lämna ett svar till admin Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.