För hälsa, motion och prestation.

Veckans träningspass – introduktion

Posted by on jan 20, 2012 in Träningspass | 0 comments

Från och med nästa vecka kommer jag att kontinuerligt lägga upp det jag kallar veckans träningspass eller närmare bestämt tre olika pass per vecka. Passen kommer att ha olika svårighetsgrad och vara lämpade för olika individer och inom olika träningkategorier.

De tre olika kategorierna är kondition,  styrka och övrigt, där jag växlar mellan flera olika typer av träningspass inom ex. bålstabilitet, power, crossfit, rörlighet mfl.

Det är enskilda träningspass där jag också kommer att beskriva för vem denna typ av pass är lämpliga och varför.

Tisdagar är konditonsdag medans styrkeprogrammen kommer på torsdagar och till sist så kommer det tredje programmet från ”övrigt gruppen” på lördagar.

Denna vecka smygstartar jag med ett konditionspass…… ett riktigt tufft intervallpass med långa intervaller…..

I nästa vecka (v4) kommer det ett intervallpass på medel nivå kallat pyramiden .

Styrkepasset kommer att vara ett hårt 3-delat program för muskeluppbyggnad och viktökning

Det tredje passet är ett stretchprogram på grundnivå som de flest bör göra.

 

Med hopp att du skall få mycket träningsinspiration och många bra tips…

Share Button

Leave a Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras.